Om Leadit Online​

Leadit Online grundades 2016 med syftet att vara Sveriges ledande företag inom leadsgenerering. Vi inriktar oss uteslutande mot att ta fram rätt data för företag som gör direktmarknadsföring direkt mot konsumenter. De flesta av våra kunder använder telemarketing, SMS och e-postmarknadsföring som kontaktmetod.

Om Leadit Online

Vi har över 10 års erfarenhet av att ta fram rätt målgrupp för direktmarknadsföring mot privatpersoner. Då vi själva har erfarenhet som säljare på callcenter samt jobbat med callcenters i hela Skandinavien vet vi hur viktigt det är med rätt ringlistor för att få bästa möjliga konvertering under samtalet. Detta bidrar till vi på bästa sätt kan bidra med professionell rådgivning.

Innan vi startar ett samarbete jobbar vi aktivt med kunderna för att verkligen förstå deras behov och mål. Vi har alltid som målsättning att det ska bli bästa möjliga resultat för alla våra kunder.  Därför är det viktigt att i förväg göra en tydlig målsättning och efter genomförd kampanj ha en avstämning av resultatet. Blev det som förväntat? Vad gjorde kampanjen framgångsrik? Hur kan vi bli ännu bättre vid nästa kampanj?

Leadit Online arbetar idag med företag inom flertalet branscher bland annat finans, försäkring, elbolag, telekom, hälsokost, media samt andra företag som säljer tjänster/ produkter till företag. Vi är dessutom en optimal partner för företag som säljer abonnemang och prenumerationer till konsumenter. 

Fördelar med att anlita Leadit Online

  • Ökad försäljning – Få nya kunder för era produkter och tjänster.
  • Spara tid och pengar -Låt Leadit Online sköta adressurvalet
  • Var steget före dina konkurrenter – Vi kan ta fram unik data som dina konkurrenter inte har tillgång till 
  • Nå fler via e-postmarknadsföring – Via unika kampanjer online ökar vi antalet prenumeranter på dina nyhetsbrev
  • Personlig rådgivning och service – Du har alltid en dedikerad kontaktperson som hjälper dig vid alla frågor. 
  • Snabb leverans – Du kan för de flesta förfrågningar få leverans inom 24 timmar

Vanliga frågor & svar

Varma leads är adresslistor över privatpersoner vilka har angett intresse för en viss produkt via undersökningar/ enkäter online exempelvis att de har privatlån, använder hälsokostprodukter, önskar få information om en viss försäkring mm. Varma leads används oftast för telemarketing och ger då möjlighet för säljagenten att hänvisa till både personens deltagande i undersökningen/ enkäten samt till det intresse/ behov som angavs. Det ger då en bättre öppning i samtalet. Varma leads ger i regel betydligt högre konvertering jämfört med vanliga adresslistor!

Adresslistor kan levereras via två olika sätt;
leverans via e-post där datafilen är lösenordskyddad
leverans via en länk där kunden för ladda ner filen

Enligt GDPR måste all persondata vara lösenordskyddad. Har en fil med persondata mottagits via e-post måste denna fil omedelbart tas bort efter den har sparats i kundens system (CRM, dialer, databas etc).

Ja! Alla adresslistor vi säljer matchar vi alltid mot NIX-registret. I enstaka fall har kunderna avtal med NIX och önskar göra det själva men i regel gör vi det åt våra kunder.

Ett lead är med en kort definition en ny potentiell kund vilken är inom företagets målgrupp men det kan också vara en person som har visat ett intresse för företagets produkter och kallas för ”varma leads”. Det kan vara en privatperson (B2C) eller ett företag (B2B) och då är det önskvärt att ha en kontaktperson på företaget. 

Ja, absolut! Vår kärnkompetens är att ta fram just adresser, adresslistor, ringlistor för just telemarketing. Ibland säljer och levererar vi direkt till det callcentret genomför själva säljkampanjen men oftast är det slutkunden som köper adresserna.  

Följande segmenteringar är möjliga:

Demografisk; kön, ålder, inkomst, singelhushåll/ samboende, boendeform (hus, villa, hyresrätt, bostadsrätt), äger bil (bilmärke, bilens ålder)

Geografisk: postnummer, ort samt bor på landsbygd respektive i tätort/ storstad

Psykografisk: intressen samt åsikter vilka samlas in via enkäter/ undersökningar online.

Övriga segmenteringar: har räntekostnader dvs har banklån idag, köpkraft, elområde, nätområde samt nätägare.

Söker du andra segmenteringsmöjligheter? Kontakta oss i så fall!

Ja, alla adresser och adresslistor kan användas för både postala utskick (direktreklam) samt övrig direktmarknadsföring och försäljning till privatpersoner.

Det beror på följande;

Vill ni öka er försäljning med befintliga produkter?
Har ni möjlighet att göra merförsäljning till befintliga kunder med flera produkter?
Vilka mål har ni för er försäljning?
Vilka resurser (personal, budget, intern kompetens etc) för att nå målet?

I regel är det bra att köpa adresser och adresslistor när man som företag vill öka sin försäljning med befintliga produkter eller testa en ny produkt på en ny målgrupp. Att köpa adresser är effektivt när företag vill öka sin omsättning vid direktförsäljning till privatpersoner/ konsumenter. Det är även bra för nystartade företag som inte har en stor kunddatabas och som vill snabbt öka sina marknadsandelar.

Ja, via digitala verktyg kan vi samla in prenumeranter för nyhetsbrev för privatpersoner. Alla nya prenumeranter har då självklart ett giltigt samtycke samt är insamlat enligt GDPR.