Varma leads till privatpersoner och konsumenter

Varma leads för hög konvertering vid telemarketing

Leadit Online är experter på att ta fram varma leads för telemarketing mot privatpersoner i Sverige. Vi har över 10+ års erfarenhet av att ta fram varma leads!

Genom exklusivt samarbete samlar vi in leads för våra kunder. Alla leads är därmed unika för varje kund.

Vi börjar alltid med att få en förståelse för just era behov och mål inför kampanjen. Detta gör att vi kan ta fram ett unikt förslag på varma leads för telemarketing för högsta möjliga konvertering. Eftersom all leadsinsamling är unik för varje kund börjar vi alltid med ett gemensamt uppstartsmöte för att få en förståelse för kundens behov och förväntningar. Utifrån detta skapar vi ett kampanjförslag.

Varma leads - nå exakt rätt målgrupp

Genom att köpa varma leads vilka har samlats in digital kan företag få leads just deras målgrupp och behov. Detta möjliggör då att nå exakt rätt målgrupp och få tag på information om målgruppen som inte går att få fram via exempelvis offentliga register. Det går exempelvis att få fram information om intressen, preferenser gällande produkter och varumärken, elavtal- och elförbrukning, information om privatlån och övriga blancolån, försäkringar.

Genom att kontakta rätt målgrupp kan våra kunder få högre konvertering på säljkampanjer. Det minskar inte bara kostnaderna utan ökar även intäkterna. 

 

Varma leads med samtycke för telemarketing

Vi tar fram varma leads där det alltid finns ett särskilt samtycke för telemarketing. Detta samtycke medför att våra uppdragsgivare får kontakta leadsen via telefon, e-post och SMS. Samtycket är självklart enligt GDPR.

 

Vi hjälper er att öka försäljningen

Genom egna unika verktyg för att samla in leads digitalt kan vi göra kampanjer för alla målgrupper. Idag har vi kunder i de flesta branscher t ex finans, försäkring, media, telekom, energi & el. Vi är experter på att ta fram kampanjförslag för att fånga in just den målgrupp som våra kunder önskar. Då vi har över 10+ års erfarenhet av digital leadsgenerering och har gjort över 1 000 st kampanjer i 10+ länder vet vi vad som fungerar.

Kontakta oss idag för offert och rådgivning!

Vanliga frågor & svar

Varma leads är adresslistor över privatpersoner vilka har angett intresse för en viss produkt via undersökningar/ enkäter online exempelvis att de har privatlån, använder hälsokostprodukter, önskar få information om en viss försäkring mm. Varma leads används oftast för telemarketing och ger då möjlighet för säljagenten att hänvisa till både personens deltagande i undersökningen/ enkäten samt till det intresse/ behov som angavs. Det ger då en bättre öppning i samtalet. Varma leads ger i regel betydligt högre konvertering jämfört med vanliga adresslistor!

Adresslistor kan levereras via två olika sätt;
leverans via e-post där datafilen är lösenordskyddad
leverans via en länk där kunden för ladda ner filen

Enligt GDPR måste all persondata vara lösenordskyddad. Har en fil med persondata mottagits via e-post måste denna fil omedelbart tas bort efter den har sparats i kundens system (CRM, dialer, databas etc).

Ja! Alla adresslistor vi säljer matchar vi alltid mot NIX-registret. I enstaka fall har kunderna avtal med NIX och önskar göra det själva men i regel gör vi det åt våra kunder.

Ett lead är med en kort definition en ny potentiell kund vilken är inom företagets målgrupp men det kan också vara en person som har visat ett intresse för företagets produkter och kallas för ”varma leads”. Det kan vara en privatperson (B2C) eller ett företag (B2B) och då är det önskvärt att ha en kontaktperson på företaget. 

Ja, absolut! Vår kärnkompetens är att ta fram just adresser, adresslistor, ringlistor för just telemarketing. Ibland säljer och levererar vi direkt till det callcentret genomför själva säljkampanjen men oftast är det slutkunden som köper adresserna.  

Följande segmenteringar är möjliga:

Demografisk; kön, ålder, inkomst, singelhushåll/ samboende, boendeform (hus, villa, hyresrätt, bostadsrätt), äger bil (bilmärke, bilens ålder)

Geografisk: postnummer, ort samt bor på landsbygd respektive i tätort/ storstad

Psykografisk: intressen samt åsikter vilka samlas in via enkäter/ undersökningar online.

Övriga segmenteringar: har räntekostnader dvs har banklån idag, köpkraft, elområde, nätområde samt nätägare.

Söker du andra segmenteringsmöjligheter? Kontakta oss i så fall!

Ja, alla adresser och adresslistor kan användas för både postala utskick (direktreklam) samt övrig direktmarknadsföring och försäljning till privatpersoner.

Det beror på följande;

Vill ni öka er försäljning med befintliga produkter?
Har ni möjlighet att göra merförsäljning till befintliga kunder med flera produkter?
Vilka mål har ni för er försäljning?
Vilka resurser (personal, budget, intern kompetens etc) för att nå målet?

I regel är det bra att köpa adresser och adresslistor när man som företag vill öka sin försäljning med befintliga produkter eller testa en ny produkt på en ny målgrupp. Att köpa adresser är effektivt när företag vill öka sin omsättning vid direktförsäljning till privatpersoner/ konsumenter. Det är även bra för nystartade företag som inte har en stor kunddatabas och som vill snabbt öka sina marknadsandelar.

Ja, via digitala verktyg kan vi samla in prenumeranter för nyhetsbrev för privatpersoner. Alla nya prenumeranter har då självklart ett giltigt samtycke samt är insamlat enligt GDPR.